Maya - Видеоуроки

Maya
Открыть все курсы от lyndacom

Maya - Полный список уроков

Развернуть / Свернуть
  • Урок 1. Welcome
  • Урок 2. System requirements
  • Урок 3. Using the exercise files
  • Урок 4. Overview of the Maya interface
  • Урок 5. Working with files and Maya projects
  • Урок 6. Configuring viewports
  • Урок 7. Navigation
  • Урок 8. Using the hotbox and marking menus
  • Урок 9. Customizing the interface
  • Урок 10. Selecting objects
  • Урок 11. Using the Move tool
  • Урок 12. Rotating and scaling
  • Урок 13. Manipulating pivots
  • Урок 14. Duplicating objects
  • Урок 15. Understanding the Channel Box
  • Урок 16. Working with the Attribute Editor
  • Урок 17. Resetting and freezing transformations
  • Урок 18. Snapping objects
  • Урок 19. Working with the Outliner
  • Урок 20. Creating hierarchies
  • Урок 21. Grouping objects
  • Урок 22. Using groups as pivots
  • Урок 23. Understanding the Hypergraph
  • Урок 24. Hiding and showing objects
  • Урок 25. Creating layers
  • Урок 26. Working with selection masks
  • Урок 27. Differences between NURBS and polygons
  • Урок 28. Creating polygonal objects
  • Урок 29. Selecting polygonal components
  • Урок 30. Using Soft Select and Reflection
  • Урок 31. Modeling a low poly tree
  • Урок 32. Combine and Separate
  • Урок 33. Boolean tools
  • Урок 34. Setting up reference
  • Урок 35. Modeling against reference
  • Урок 36. Using the Extrude tools
  • Урок 37. Using the Bevel tools
  • Урок 38. Working with edge loops
  • Урок 39. Modeling symmetrical objects
  • Урок 40. Merging components and target weld
  • Урок 41. Mirroring geometry
  • Урок 42. Extruding along a path
  • Урок 43. Using the Polygon Bridge tool
  • Урок 44. Using the Modeling Toolkit
  • Урок 45. Working with subdivision surfaces
  • Урок 46. Creating creases in smooth surfaces
  • Урок 47. Smoothing models and managing detail
  • Урок 48. Using Edge Flow to smooth geometry
  • Урок 49. Modeling with nonlinear deformers
  • Урок 50. Modeling with lattices
  • Урок 51. Managing object history
  • Урок 52. Understanding the brush interface
  • Урок 53. Sculpting a basic landscape
  • Урок 54. Introducing NURBS modeling and editing
  • Урок 55. NURBS primitives
  • Урок 56. Using the NURBS curve tools
  • Урок 57. Creating radial surfaces with Revolve
  • Урок 58. Using NURBS loft
  • Урок 59. Opening and closing curves and surfaces
  • Урок 60. Creating shapes with NURBS planar
  • Урок 61. Using NURBS extrude
  • Урок 62. Using isoparms to refine NURBS surfaces
  • Урок 63. Extracting NURBS curves from surfaces
  • Урок 64. Creating curves on a surface
  • Урок 65. Projecting curves on surfaces
  • Урок 66. Trimming NURBS surfaces
  • Урок 67. Converting NURBS to polygons
  • Урок 68. Overview of Maya rendering
  • Урок 69. Understanding the basic shader types
  • Урок 70. Creating and applying maps
  • Урок 71. Using bitmaps as texture
  • Урок 72. Working with the Hypershade window
  • Урок 73. Creating materials in the Hypershade window
  • Урок 74. Using the Ramp material
  • Урок 75. Using displacement and bump mapping
  • Урок 76. Mental ray materials
  • Урок 77. Applying multiple materials to polygonal objects
  • Урок 78. Basic UV mapping for polygonal objects
  • Урок 79. Using cylindrical projections on polygons
  • Урок 80. Understanding the UV Editor
  • Урок 81. Mapping objects in the UV Editor
  • Урок 82. Projecting textures on NURBS surfaces
  • Урок 83. 3D painting
  • Урок 84. Render Settings menu
  • Урок 85. Lights and lighting types in Maya
  • Урок 86. Creating shadows
  • Урок 87. Using falloff for realistic lighting
  • Урок 88. Understanding the basics of cameras
  • Урок 89. Adding depth of field
  • Урок 90. Using Motion Blur
  • Урок 91. Raytracing reflections and refractions
  • Урок 92. Using indirect lighting for softer shadows
  • Урок 93. Creating imagebased lighting
  • Урок 94. Batch rendering
  • Урок 95. Understanding the animation interface
  • Урок 96. Animating objects using Set Key
  • Урок 97. Modifying keys in the Graph Editor
  • Урок 98. Modifying keys in the Dope Sheet
  • Урок 99. Creating breakdown keys
  • Урок 100. Ghosting animation
  • Урок 101. Using the Grease Pencil tool
  • Урок 102. Animating objects along spline paths
  • Урок 103. Animation playback using Playblast
  • Урок 104. Creating animation cycles
  • Урок 105. Adding sound to animations
  • Урок 106. Next steps
Множество эффектов из фантастических фильмов, на которых мы все выросли, были созданы с помощью этой программы. Одна из древнейших программ для создания трехмерной графики, и если ты хорошо знаешь C++, тогда тебе будет очень легко в ней разобраться, потому что на ней написана и сама Maya. Но и без этого, ты сможешь писать внешние расширения на любом компилируемом языке, не считая уже встроенную. Что ж, желаю удачи в индустрии 3D анимации и графики.
Следи за последними обновлениями и новостями в наших пабликах facebook, или вступай в наш канал telegram.

Твоя оценка

14 0

Комментарии

Похожие курсы

ru 26 уроков
blender3d Blender 2.7 - Основы
Blender
Очень даже неплохая программа, с помощью которой ты сможешь создавать трехмерную компьютерную графику, моделировать и анимировать обьекти, а также она поможет в создании интерактивних компьютерных игр.
12 0
en 84 урока
cgworkshops Houdini
Houdini
Houdini - профессиональная программа для работы с трёхмерной графикой. Главное отличие в том, что она является средой визуального программирования. Короче говоря, очень сложная вещь, но изучив ее, ты действительно превратишся в Гудини в мире визуальных эффектов!
5 0
ru 147 уроков
lyndacom 3ds Max 2015
3ds Max
3ds Max - еше с 90-х годов сделана для того, чтобы радовать глаз 3д моделями в различных играх и тп. От себя могу сказать, что в ней намного проще освоится для создания еффектных 3д сцен, в отличие от других программ этой же специализации...
25 1
chat